Bodleian Library och Harry P

Idag tog jag en pluggpaus, välförtjänt tycker jag minnsann själv. Jag tog med mitt finbesök från Sverige till Bodleian Library, ett av Europas äldsta bibliotek och en av inspelningsplatserna till Harry Potter. Bibliotekscenerna så klart men även sjukhusscenerna kommer därifrån. Riktigt nördiga läsare kanske känner igen sig. Ida?

För övrigt är biblioteket fortfarande i fulldrift även om det varje år tar i mot en stormängd turister. De får en kopia av varje publicerad bok i Storbritanien, vilket motsvarar ungefär 5000 böcker i veckan. Lagom...
Det är galet häftiga byggnader i denna stad. Just där kan man förövrigt gifta sig 400 pund i timmen. 
 
Kommentarer
Postat av: Ida

Är det bara jag som även förstår hur BALLT detta är!? Åh waow, jag är så avis 😍

2014-12-03 @ 10:00:39
Postat av: Sara

Nerds! 😄

2014-12-03 @ 17:38:36
Postat av: Katta

Harrejävlar sicken läcker skapelse! :D

2014-12-04 @ 19:42:37
Postat av: Maja

Skriv upp mig på avis-listan

2014-12-08 @ 20:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0