That's how it's

Jag känner mig vuxen, men inte på något roligt sätt. Usch och fy. Idag trillade det ner inte mindre än tre räkningar i min brevlåda. Vuxenlivets baksida I guess.

Imorse blev jag väckte 07.12
"Hej det är Kristina från hemtjänstens hus, kan du jobba idag?"
Nej, tyvärr jag har tenta. Men det kanske hade lönat sig mer att jobba. Hur tentan gick ska vi inte prata om, verkligen inte. Men jag fortsätter väl i min kategori dåliga jobb. Men nu byter jag nog till tråkiga jobb. Tentavakt. Dag ut och dag in sitta och vakta tentor. Bara att tänka på det gör mig trött, sitta och titta ut över en skara studenter. Jag skulle somna, nicka till och vakna med ett ryck. Nej, usch vad tråkigt. Pelle berättade att på Chalmers var det pensionärer som gjorde det och det kan jag förstå men att ha det som heltidsjobb. Snark, lite för händelse fattigt för mig. Tur att smaken är som baken, så att vi alla gillar olika för det skulle ju bli himla körigt om alla ville ha samma jobb som jag.

Nu blir det ett avsnitt av Prison Break innan matlagning och match. Sen blir det en tur till min älskade Soff för födelsedags firande.
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: katta

haha...satsa du på tentavakt!!! eller INTE. men har de verkligen de som helidsjobb? de kan la inte va sant...

2007-12-14 @ 22:38:49
Postat av: Frida

Samma personer varje gång. Gud vad töligt. Hur gick tentan?

2007-12-15 @ 18:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0