Big Brother is watching you och jag är elak rakt igenom

Bowling stjärna den där Sofie. Slog oss alla med hästlängder. Okej då, hon slog inte Ola men hon slog mig och Anton och hon hade nog världens sötaste bowlingstil. Gick fram till banan släppte klotet och gick därifrån. Fick strike eller spärr typ hela tiden och gick tilbaka och satte sig görnöjd som om det vore jätteenkelt. Annars tror vi att Ola hade tjuvtränat för han hade den seriösa stilen sådär när man ställer ihop fötterna innan man går fram och slår eller vad man ska säga. Jag är glad att jag inte såg mig själv.


Ska nog köpa en ny vinterjacka idag. Det är snart vinter nu. Inte riktigt kanske men med dessa kalla morgonar vet man aldrig. Blir en sådan där stor och gosig. Brun, inte mörk men inte heller ljus. Svart är lite tråkigt, sen har jag redan en liknande i svart och jag är nog inte riktigt tjejen i en röd baouta jacka som lyser upp hela torget. Kan vara snyggt på andra. Men nej, tack för mig, det skulle inte bli något bra. Jag tror på brun, sen ska jag köpa en snygg vit halsduk till. Vaniljvit. Åh, så fint!


Nu ska jag till skolan. Handledning av projektet. Går jättebra. Prototypen och beställningen är klara bägge två. Började på rapporten igår också kom en bra bit. Ska skriva så mycket vi orkar idag, hoppas vi blir så gott som klara idag så kan vi vara bra mycket lediga slutet av denna vecka och nästa. Sen har jag ju det indivduella kvar. Skriva psykoligi- och genusrapport. Psykologin går väl an men genusen kan ordagrant ta sig. Ska typ skriva ett arbete om hur vårat arbete påverkades av att vi hade olika kön i gruppen, både könen vi är föda till att vara och könen vi intar roller i. Troligt, lätt efter att ha lärt känna vissa personer i gruppen för mindre än två veckor sen. I psykologin ska man se över folks beetenden i olika situationer och hur de anpassar sig efter gruppen och hur de intar sin roll. Känns lite skumt att veta att man hela tiden att man blir iakttagen och bedömd. Lite som Big brother is watching you, i början gick alla runt och var övertrevliga mot varandra så att ingen skulle skriva något elakt, eller komma på något dumt när de satt hemma och reflekterade. Nu skiter alla fullständigt i det och säger rakt ut vad de tycker och tänker. Ska bli spännande att se vad de andra kommer fram till om mig. Vi gjorde ju ett test på psykoligin där det kom fram att jag var rakt igenom elak. Men jag är nöjd nu har jag det svart på vitt i alla fall.


Idag hoppas vi att vi får planritningarna på lägenheten också. Är så spänd på att få reda på lite mer. Jag vill se den snart så att vi kan bestämma oss. Så att vi vet om det blir något eller om det är meningen att vi ska leta vidare.

Ha en bra dag : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0