Cat

Jag har kattfobi.
Jag tycker att de är så läskiga, svårlästa och kluriga.
Man vet aldrig vad de tänker eller vad de ska göra. Rivs gör de också.
Tacka vet jag hundar.

Visst, många katter är söta att titta på. Särskilt kattungar.
Jättesöta är de.
Men uuuh titta räcker.

Idag var nog den värsta dagen på jobbet jag någonsin haft.
En katt följde efter mig överallt. Den vägrade ge sig.
Den skulle med mig in, jag var tvungen att lyfta bort den för att den inte skulle lyckas smita.
När jag kom ut stod den och väntade på mig. Uhhh, jag visste inte vad jag skulle ta mig till.

Att jag är allergisk gör inte saken bättre. Det är nog egentligen därför jag inte gillar katter.
För jag har aldrig kommit nära dem och lärt känna dem riktigt ordentlig säger en tjej på jobbet. Då skulle jag inte tycka att det var så där creepy säger hon utan världens smartaste och gosigaste djur.
Det var kanske lite att ta i.

På ett ålderdomshem i Karlstad har de köpt in katter som sällskap till de gamla. Riktigt bra idé tycker jag.
Det stod om det i tidningen och där hade de även frågat ex antal gamlingar vad de tyckte om saken. Alla tyckte det var bra, mysigt att ha någon att klappa på och med sällskap, en tant tyckte att det var bra för katterna det var ju så stort och rymligt på hemmet.

Jag gillar omtänksamma människor


Kommentarer
Postat av: katta

de e fan inte lätt å va så "skraj" för de små liven du! :P hahah

2008-04-07 @ 16:56:49
Postat av: maja

haha. duvet, jag hatar också katter.

2008-04-08 @ 20:19:04
URL: http://englastierna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0