Jag ska bli en cool tant

Min farmor är snart 88 år, bor själv hemma och klarar sig alldels utmärkt, ingen hemtjänst ingenting. Hon har insett meningen med allt. Farmor är med i en syklubb, hon syr inte, stickar inte utan sitter bara med, drickar, kaffe och pratar. Det här med att prata är hon bra på. De att svårt att sticka och prata samtidigt förstår du, Frida.

Idag ska syklubben ha fest, farmor har längtat. Hon ringde och sa att jag inte kunde ringa ikväll för hon skulle på fest. Så klockrent. Jag ska också festa när jag är 88 om jag ens blir det.





Igår hade jag ungefär dödens mensvärk på jobbet. Ja, så där ont att man tror att man ska dö. Finns nog ingen bätte förklaring till den smärtan. En tant frågade mig hur jag egentligen mådde, jag berättade om min värk. Hon sa att hon mindes det som igår fast det var 50 år sedan sist.  Ta dig en grogg när du kommer hem, enda som hjälper, sen är en grogg det enda som värmer inifrån också.

Saken är den att jag ska också bli en cool tant som njuter av att ha semester jämt när jag nått pensionen
Kommentarer
Postat av: Jennie

Ska farmor min ut och partaja? Har hon minsann inte berättat. Måste ringa tidigt imorgon så jag kan få the latest news först av alla!

2008-04-29 @ 21:55:25
URL: http://jenniecarolina.blogg.se
Postat av: Sara

Du, ska du ut och festa när du är gammal tant ska jag lätt med!! ;D

2008-04-30 @ 00:01:37
URL: http://prieditis.blogg.se
Postat av: Lovisa

Haha häftig tant med groggen ;)

2008-04-30 @ 11:18:53
URL: http://francesbean.webblogg.se
Postat av: rosi

Hej jag heter Rosi och jobbar med en dokumantär som ska handla om fobier. jag försöker komma i kontakt med personer som vill vara med och berätta om sin fobi och hur den påverkar livet. Om du är intresserad av att svara på lite frågor kan du väl maila till mig. [email protected]

Mvh Rosi

2008-04-30 @ 14:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0