Om att unna sig lite

Jag gick till min lärare för att kolla hur min mattetenta gick. Var förbered på det STORA U:et första gången i mitt liv jag skulle misslyckas i skolan och jag hade ältat det fram och tillbaka med mig själv i två veckor och var beredd nu en dag efter resten av klassen. Sådan sjuktävlinginstinkt. Men vem har inte det?

Konversationen:
(som blir mkt roligare om man försöker bryta på rumänska då man läser lärarens bit eftersom hon gör det)

- Jag: Kan jag få se min tenta?
- Läraren: Jag är så besviken på dig Frida, så besviken, du var så dålig.
- Öhhhm, kan jag få se tentan dyng nervös.
- Vad hände? Jag räknade med alla rätt från dig, jag är så besviken på dig
-
Tentan var lite försvår och inte riktigt på det vi gått igenom (Känns som jag står och skyller ifrån mig som fan)

Får se tentan, godkänd, dessutom väldigt nära en fyra. Skiner som en sol.
 
- Vad ser du så glad ut för det här var så dåligt, inget att vara glad för
-
Jag är så sjukt nöjd säger jag och går.

Så nu har jag anledning att unna mig lite, anledning att fira lite som mamma har lärt mig. En del i min uppväxt där jag verkligen har lyssnat på mina föräldrar.
Idag blev det make up kurs, en tur till ikea med lite shopping och mat ute = en bra dag!



Sen vill jag ägna en bit till Sara bara för hon helt enkelt är så bra på: att köra bil och ikeas sortiment och montering.
Sen kan vi säga grattis till henne också eftersom hon vann en ipod på samma ställe som jag vann mitt guitar hero. Att hon alltid ska vara värst ;) God natt
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0