Torsdag

Jag är fortfarande sjuk men på ett sådant lovley humör så ni vet inte.
På jobbet skulle vi haft lönesamtal i höstas. Vi hade tre veckor på oss att ringa och boka en tid. Det var mitt i flytten och hälften av posten kom fortfarande till pappa. Självklart försvann det brevet och kom inte fram fören det var försent. Jaha, tänkte jag, det är väl bara att vänta tills nästa år. Men se icke, idag kom ett brev på posten och jag hade minnsan fått löneförhöjning ändå! Det här gjorde min dag, faktiskt hela min vecka.
Sen vill de att jag redan nästa vecka ska skolas in i en annan grupp vilket betyder mer jobb. Det tackar jag verkligen inte nej till. mer jobb, mer pengar. Det är mycket jag vill ha och jag har stora planer. Ska bara ha tid att sätta dem i verket. haha

Sjuk är jag fortfarande. Närmare bestämt jättesjuk. Hoppas att jag mår lite bättre imorgon annars kommer jag inte orka pallra mig iväg till tentan. På gymnasiet fanns det möjlighet att göra om provet när man kom tillbaka och var frisk, men inte här. Tidigast omtenta tillfället är 10 juni. Dit är det riktigt långt och jag kommer förmodligen ha glömt allt. Lära för livet? Nja. Sen har jag inte kunnat plugga så mycket som jag har velat inför tentan. Pluggade inte alls igår och knappt något resten av vecken heller. Ska försöka sätta mig lite sen. Vill verkligen ha G på det här så jag slipper gå dit i juni. Jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte!

Imorgon kommer Soff hem också. Shit, vad jag saknar henne! Presenten till Linn ska köpas och after work är inplanerat. Får se hur det blir med allt. Sen såg jag att det öppnar en ny affär i Duvan huset också, Stil. De hade massor med öppningserbjudanden, bland annat på jeans som jag verkligen behöver att par. Sedan har de märket mads norgaard copenhagen. Tror inte det sälj någon annanstanns i Karlstad. Köpte två linnen där när jag var i Stockholm för länge sedan. Absoluta favoriter som jag självklart har tappat bort. Hoppas de finns kvar.

Nu ska jag försöka plugga lite matte.
Ha det bra!
Kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0