Jag älskar Ikea

336489-153



Ett fredags blev det en sväng till Bergvik med Linn och Sara. Jag shoppade loss rejält vilket inte alls var meningen. Det är det iof aldrig men alltid blir det så. Lampan har ovan köpte jag på Ikea. Skitsnygg. Står i vardagsrumms fönster. Kanonbra!
Hittade även en stor glasskål, vilket var huvudanledning till shoppingturen. en skål till lördagens bål. Stor som sjutton är den, hade problem att hitta en skåp den fick plats i idag då jag städade undan. 
Köpte en lilarandig matte till köket. Letade efter en bild men hittade ingen. Min kamera är kass. En ny står högt på önskelistan. Lila med görbra i köket. Jag har nämligen ljusrosa kakel, så ljust att man knappt tänker på det men tonen är rosa. Bröt hur bra som helst med det lila.  Tidigare har alla detaljer i köket varit blåa. Då tänkte man inte alls på att kaklet är ljusrosa och det fungerade ganska så bra. Men jag bara älskar lant kök. Tycker att det är dyngsnyggt så jag köpte stolsdynor som var blå rutiga men med pyttelite rött i. Snygga som bara den mot matbordet och den delen av köket. Sen ställde jag mig så jag såg både kaklet och stolarna. Skärde sig som sjutton. Tack och hej med er sa jag och åkte och bytte dem. Nu har jag alltså en lila ton i köket vilket blev kalas bra. Vill ha snygga gardiner till kollade lite men väntar tills jag hittar de jag tycker är perra. 
Var lite orolig ett tag för vad min kära pojkvän skulle tycka men han var nöjd och jag blev glad. Annars skulle han få skylla sig själv i alla fall. Vill han inte med till Ikea och vara delaktig i besluten så är det mina beslut som gäller och det med basta. Ikea passar honom bara i vissa stunder och humör haha. Sen säger han att han inte bryr sig men när det väl kommer till kritann är åsikterna så starka att jag nästan blir rädd. Nej, jag gillar att han bryr sig. Jag gillar killar som bryr sig om sin lägenhet, sina kläder osv.
Åter till min shopping. Den slutade inte på Ikea. Vi fortsatte till systemet för att förbereda lite inför lördagen. Det är så sjukt gött att kunna gå in där själv. Titta, klämma och känna. Välja precis vad man vill ha och är sugen på förstunden. Inne på Bergvik och Vero Moda hittade jag mig en ny jacka. Blank, svart, korta. Kanonsnygg. Såklart annars skulle jag inte köpte den. Har verkligen letat efter en jacka. Egentligen har jag vårjackor så det räcker. Men jag gillar att byta sen matchar ingen av de jag har riktigt till min nya väska. På gina köpte jag mig ett blommigt linne och en svart tubtopp som jag hade som kjol med hög midja på lördags kvällen. Succé. Sen fick det vara nog. Nu ska jag ta det lugnt med shoppingen ett bra tag men det är så kul. Kan hända att jag tar några bilder imorgon.

Fredags kvällen blev lugn gick och tränade. Tog i som sjutton och tog verkligen ut mig själv. I lördags morse sa Robin åt mig att min träning har börjat ge resultat och det syns på min kropp. Undra om han sa det för att vara snäll?
Lagade jag ihop tacos och spikade mig framför let's dance.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0