En students dilemma

Imorgon skall valet av vårens kurser vara inne. Det är bra att jag alltid är ute i god tid. En av mina starka sidor om jag får säga det själv. Vet säkert att jag skall läsa ekonomi och byggproduktion 1. Det ingår i programmet. Sen är det 15 poäng valfritt. rekomenderat är geodesi och stålkonstruktion. Geodesi måste jag läsa eftersom jag vill jobba med
samhällsplanering. Hur mäter man ut vägar, höjder på hus osv. Stålkonstruktion måste jag också ha känner jag. För att kunna rita hus och broar måste man veta att det är teoretiskt möjligt.

Eftersom jag är en sådan ambitiös student skall jag nog läsa extra. Distanskurs. Har hittat två intressanta. Design för det goda livet och samhällsplanering. Att jag inte är behörig till samhällsplaneringen är en annan femma. Men det löser sig nog tror flertalet av mina kurser kan vägas ihop och godkännas. Hope so!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0