Inget runt mig är helt okej

Halv sju imorse kliver jag på bussen. Längst bak ligger det någon helt utslagen. Busschaffören lyfter upp honom, skakar på honom, öppnar hans ögon men inget händer. I stan väntar ambulans och polis. Killen måste ha varit hög som ett hus.

Scary.

Två minuter över fyra, sju minuter kvart tills bussen hem från jobbet går. Snorkallt ute, blåser som bara den går in på busstation för att inte förfrysa. Tro fasiken att det första som händer när jag kommer in är att en av alkisarna snubblar på sina egna fötter och slår huvudet i stengolvet och börjar blöda som bara den.

Det som händer runt mig idag är verkligen inte helt okej. Kanske skulle gå i idé ett tag, vore nog bättre för männskligheten. Förut stod den en ambulans utanför här hemma också.

Hallå, vad är det som händer?!

Ett under att alla mina tanter överlevde dagen. Blir nästan rädd för mig själv.



Update
Nu ringde de mig från det där Somalianummret också.





Jag svarade inte..
Kommentarer
Postat av: Linn

Haha Somalia ligger tydligen i Valdermarksvik:P, Konstigt att det blir sådär! MEn det var ju bara lilla jag som ringde:D

2008-10-27 @ 09:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0