För att skriva av sig lite grand

Nu ska jag skriva ett inlägg om det värsta jag vet. Eller bland det värsta jag vet, jag menar jag ogillar mycket. Det ska man göra det är det enda sättet för en att gilla mycket. Jag menar orka gå runt och vara neutral. Inte min stil i all fall.

Nu åter till det värsta jag vet människor som tycker men inte säger när de har chansen och sen går runt och klagar, pratar skit. Jag hatar det. Vid tillfällen där man har chansen att göra sin röst hörd, chansen att få sin vilja och sina åsikter i genom ska man ta den. Tar man inte chansen är man tyst skall man sedan när resultatet kommer anpassa sig och hålla käften.

Självklart finns det tillfällen där man inte har möjligheter att göra något åt saken, illa tvungen att anpassa sig. Då kan man klaga. Men när man har chansen och inte tar den får man skylla sig själv. Ofta är vi människor alldeles för tafata och gullar för mycket med varanadra.

Ta för er! Det är då man kommer någonstanns här i livet!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0