Pappas helg

Det är lite tragiskt att gå till badhuset på helgerna. Pappor och barn. Ena gänget pappor har jämna veckor andra har ojämna. Skilsmässobarnen.

Var på gymmet med Anton igår (går genom badhuset för er som inte vet) sa åt honom att titta ut över lilla bassängen som var smockfull och leta mammor. Inte en enda. Bara pappisar. Lite små hemskt. Är det den enda sak man kan göra med sina barn som pappa? Måste roa till hundra procent så barnet ska längta tillbaka och inte stanna hos mamma.

Samtidigt är det underbart. Jag är ett skilsmässobarn, jag har varit på badhuset varannan helg och jag älskade det! Som jag längtade till pappa helgerna. Då var det pappa och jag, lite min lilla syster också men pappa och jag.Kvalitetstid med pappa ska man njuta av för det blir det bara mindre och mindre utav.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0