Mentorsprogrammet

Mentorsprogrammet  hade sin första träff idag. Med mentorsprogrammet menas att man får en mentor ute i arbetslivet så att man kan se och lära samt ställa massor med intelligenta frågor. Bra idé kontaker är vägen till jobb. 99 % av studenterna från universitetet får tydligen jobb genom det så jag kanske ska skaffa mig lite. Sen kanske jag ska fundera på lite intelligenta frågor att ställa.

Problemet är bara att min utbildning är så bred, det finns så mycket att välja på. Nu har jag valt samhällsplanering och idestadiet. Förmodligen arkitektkontor eller inom komunen. Jag är inte direkt tjejen som står med stålhätteskor och orange hjälm ute på bygget. Det sista jag vill, usch vad kallt. Valt är valt. Arbetslivet känns allt bra avlägset ibland.

Klarade gårdagens tenta i hållfasthetslära också, känns skönt. Bara fyra kvar.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0