Världens tråkigaste

Ibland känner jag mig som en väldigt tråkigt person. Jag började att plugga direkt efter studenten. Något som jag 85 procent av tiden är väldigt nöjd med. 15 procent av tiden är det apjobbigt. Tittar på älskade Sofie som är i Australien. Simon som just kommit hem från en world trip. Jag mår jättedåligt och tänker att jag gör ingenting av mitt liv, jag upplever ingenting, kort och gott jag är världens tråkigaste.

Samtidigt vet jag att andra tittar på mig och tänker hon är så ambitiös och duktig. Har verkligen tagit tag i sitt liv. Själv bara leker jag. Och jag har tagit tag i mitt liv. Om dryga ett år har jag en högskoleutbildning. Byggingenjör med inriktning mot konstruktion. Hur bra som helst. En utbildning man kan leva på livet ut och vara stolt över.

Nyss fyllda 22 år och färdig.  Vad är nästa steg? Barn? Nej, du. Känns som man blir gamal lite väl fort.

Tur är  väl att jag ska till Kina annars hade jag kriverat. Jag behöver spännande och roliga utmaningar! Deppig kväll. Men man är väl nöjd med det man inte får, som vanligt.
 



Sen skulle jag nog behöva en god natt sömn på livet. Så god natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0