Open up

Jag sitter och klurar lite på det här att möblera öppenplanlösning. Grejen är rum i rum. Få till en tydlig uppdelning att den delen av rummet är vardagsrumsdelen, den är köksdelen. (Om det är just de rummen som har den öppnaplanlösningen)

Finns många spännande planlösningar att kolla på. Här har ni en hel del. Älvsbyhus har massor av hus som man köper och ställer på plats. Huset kommer hem till dig och är  färdig byggt på ett par dagar. Standard så klart. Kollar man planlösningarna på dessa hus har flertalet öppenplanlösning. Många unga vill ha det medan de äldre vill ha det som de alltid haft det. Jag har bara bott i relavtivt stängda planlösningar så jag vet inte riktigt var jag står i frågan.

Har en liten fobi för korridorer. Drömmer om en stort hus med ett stort kök på direkten. Ett stort matbord där det alltid sitter någon när man kommer hem. Gör läxor, fikar. Ja, köket ska vara medelpunkten i huset. Vardagsrummet ska vara kopplats direkt dit. Sovrummen däremot ska vara stänga. Det är egenzonen. Socialt vs i fred.




Våran nya kommer bli en riktig utmaning att möblera. Hur kul som helst ska det bli.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0