Min nya lägenhet

Japp vi ska flytta. VI inte jag, tillsammans. Till stan. Inte för att vi inte bor i stan nu men verkligen in till stan. Så nära att jag kan ropa till bussen att vänta på torget på morgonen eftersom jag är lite sen. (Okej, nästan)

Detta var inte riktigt planerat. Men jag är en nörd. Nörd på lägenheter, hus, planlösningar. Hemnet är min favorit sida på internet. I onsdags var en sådan där räddag. Räddag innebär att jag kollar igenom alla lediga bostads- och hyresrätter samt lite hus i Karlstad. Med jämna mellanrum söker jag några. Jag menar det är inte så lätt att få, köer osv så chansen är inte så stor men jag söker ändå kul. Inte för jag vill flytta, trivs bra på Norrstrand.
Åter till onsdagen, såg lediga lägenheter i ett nybygge mitt i Karlstad. Fyllde i namn, osv, skrev inte ens ett personligt meddelande för jag sökte bara för kul. I torsdags(!!!!) ringde de upp och frågade om jag var fortfarande var intresserad av lägenheten jag sökt. Hmmmms vilken tänkte jag. Dessutom fick jag välja på flera.

Man tackar inte nej till en nybyggd lägenhet, högst upp på taket mitt i Karlstad, det gör man bara inte. Så vi ska flytta. Kring 1 maj bär det av. Sa upp våran andra idag så den sägs upp till 30 april. Perfekt!



Jag och freestylekillen flyttar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0