Fattigbloggen.

Jag läser fattigbloggen. På högersida kan ni se hennes socialbidrag. 8281 kronor i månaden. Fattigbloggen. Tjenare.

Studiemedlet är på 7820 kronor i månaden. (som nyss har höjts) Jag tar inte fullt så jag får inte ens så mycket, helt frivilligt skall kanske sägas. Är det att leva fattigt på 8281 kronor i månaden? Då lever jag och lika så alla Sveriges studenter som inte jobbar extra (trots heltidsstudier) fattigt. Är det rätt? Ska det vara så? 

Att dessutom CSN sätter inkomst begränsningar. Något som för mig som arbetade extra under studierna blev ett problem förra året. Systemet är gjort så att man ska leva fattig som student. Är det rätt?

Tycker jag verkligen inte.
Kommentarer
Postat av: Maja

Grejen i hennes fall är att hon faktiskt har tre barn som hon måste försörja på dessa pengar dessutom, eller har jag missuppfattat det där?

2009-03-23 @ 16:47:53
URL: http://englastierna.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag vet inte, har inte läst ngt om det. Barnbidrag står det inte ett ord om. Var är pappsen? Är inte han med får hon ju pengar för det.



Jag är bara bitter. hahah

2009-03-23 @ 19:31:01
URL: http://fridaos.blogg.se/
Postat av: Ajlin

2009-04-11 @ 16:26:00
Postat av: Ajlin

Jag jobbar för att få ihop mina pengar och fick förra månaden ut en lön på 5600 kronor. Stackars fattiga henne som får 8000 spänn i månaden och inte behöver lyfta ett finger. FNYS!

2009-04-11 @ 16:26:51
URL: http://ajlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0