En riktig sparare

Kan inte någon komma hem till mig och vara mitt klädråd. Ett helt ärligt sådant.

- Den där kanske var modern för tre år sedan?
- Lite väl tajt.
- Har du tänkt att ha på dig den där??!!?

Snälla! Jag behöver det. Jag sparar på allt. Skit! Jag kan omöjligt ta med mig allt till Örebro.

Vissa kläder är typ känslor, minnen för mig. De påminner mig om bra saker och kan därför inte slängas. Vissa saker är alldeles för små, särskilt byxor eftersom jag det senaste året blivit mycket mer kvinnlig. Och nej, jag kommer aldrig komma i dem igen men kanske. Så jag sparar. Men släng med dig pucko. Kläder som inte blivit använda på mer än ett år kommer jag aldrig mer använda så är det, men kanske.

Åh, ni skulle höra den inte monologen i mitt huvud där jag höjer min kropp och mina kläder till skyarna för att sedan ta ned mig på jorden igen.
Kommentarer
Postat av: Maja

Jag är inget bra smakråd, men jag tycker om att fika? Kan sällskapa när det börjar bli dags att packa ihop, om hjälp behövs. Just say when!

2010-08-12 @ 14:15:34
Postat av: carin

haha ´bara att ringa så kommer jag förbi och hjälper till med allt inför din flytt :)

2010-08-12 @ 23:14:27
Postat av: Madeleine

Haha, jag känner igen det där Frida! ;) Jag är också sådär när det gäller kläder.. Men jag kan komma och vara ett ärligt smakråd! :D Bara att du hör av dig ;)

2010-08-18 @ 12:38:35
URL: http://maddefnkr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0