Inte utan en tår

Idag har jag gjort min sista dag på mitt extrajobb (Hemtjänsten, Orrholmen) som jag har haft under nästan tre och halvt års tid. Det var inte utan en tår. Jag kämpade hela dagen för att inte börja gråta. Trodde verkligen inte att jag skulle reagera så här. Och visst jag kommer inte att sakna arbetsuppgifterna, stressen, pressen och arbetstiderna. (Sju på morgonen, jag tror jag smäller av.) Jag är redo för nästa steg, det vet jag. Ett jobb efter den utbildning jag drömt om i hela mitt liv. MEN jag kommer att sakna er! Människorna jag har träffat och lärt känna.

Jag har lärt mig något enormt under mina år. Både av personal och vårdtagare. Utvecklas som människa, sett många livsöden och ställt inför många situationer som jag aldrig annars skulle ha mött. Lärt mig att livet blir vad man gör det till och att ålder bara är en siffra. Pengar lika så och att ett leende räcker långt.

Husmorstipsen jag fått är guld värda. Hur skulle jag klara mig utan dem? Sticka kniven under syltlocket, ättiksprit på saltfläckar på skor, och så vidare och så vidare jag skulle kunna fortsätta en bra stund.

Jag kommer att sakna er! Många av er är helt fantastiska och får en att vilja bli gammal. Ni gör folks dag varje dag och jag vet att ni kommer att fortsätta med det. Ni har lärt mig massor och jag vill tacka er för det
.

Kommentarer
Postat av: Maja

Så dagen har äntligen kommit! Sjukt spännande. Det blir nog hur bra som helst framöver för dig. Stollenajs!

2010-08-23 @ 11:22:56
Postat av: Svensson

Fint skrivet !!

2010-08-24 @ 11:42:49
Postat av: Madeleine

Och vi kommer sakna dig! Hoppas att du kommer trivas bra i Örebro :) Lycka till med flytt och nya jobbet! Kommer och hälsar på :D Kram

2010-08-27 @ 17:14:59
URL: http://maddefnkr.blogg.se/
Postat av: Lovisa

SV: Tack gullet!



Och vad glädjande det är att jobba med människor! :) De kommer säkert sakna dig!

2010-09-10 @ 19:39:19
URL: http://francesbean.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0