Canon 1000D


Här är min kamera. Canon 1000D. Köpte den på Elgiganten på mellandagsrean för 4000 riksdaler. Objektivet jag använder är kitobjektivet 18-55mm.

Jag kunde nästintill ingenting då. Nu kan jag lite. Fotar inte alls mycket i autoläget längre. Mycket tack vare Scott Kelby och hans böcker Digital fotografi. Dessa rekomenderar jag starkt. Dock finns det så mycket mer att lära sig. Jag har läst mycket som jag inte kan praktiskt. Sen finns det en hel del inställningar i kameran jag inte har någon aning om hur de fungerar. Dock är jag på god väg. Jag ska lära mig.

Tror kameran passar alldeles perfekt för en nybörjare som jag. Billig och enkel att använda. Angående objektivet är det perfekt för mig just nu när jag håller på att lära mig. När man blir bättre och får större krav finns det bättre objektiv. Men för nyttan med det krävs en bättre fotograf. Det är inte jag idag. Tyvärr.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0