Den som spar han har

Nu drar jag täcket över mig och slumrar in. Klockan står nämligen på 06,15. Jag borde sova jag vet. Imorgon väntar jobb.

Ska försöka att spara undan alla pengar jag jobbar ihop ivår och leva på csn. Inte tro att jag lever något lyxliv. Vilket inte jag tycker att jag gör. Borde gå, alla andra klarar det. Så varför skulle inte jag?

Spara till något fint? Lite shopping i London, insats till en lägenhet, en resa, en bil. Uppenbart är att jag behöver spara.

Jag ska därför bli bättre på:
♥ Matlådor, både till skolan och jobbet
♥ Inte äta ute bara för jag är bekväm
♥ Cykla när vårkanten närmar sig
♥ Dra ned på spontana dumma köp
♥ Inte små handla så dumt mycket, framför allt inte när jag är hungrig

Tips?

Klart det ska gå. Det gör det. Ska unna mig ngot riktigt fint vid examen i sådana fall!
Bild
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0