Ingen hyresreglering här inte

Idag drogs hyran för mina 7,68 kvadrat. En snabb uträkning ger mig det härliga priset 1000 riksdaler per kvadrat och månad. Inte gratis dirket och lite väl dyrt för vad man får. Stockholmspriserna känns ganska humana. 42 000 kronor i månaden för min lägenhet hemma hade gjort mig bankrutt för länge sedan. 
 
I detta faktiskt ganska söta hus rymms min lilla skrubb.
 
Annars så har skolan dragit igång med en väldigt fart. Upplägget här är väldigt skiljt från det svenska. Terminen här är 13 veckor, den svenska 20. Antalet lärarledda timmar här är betydligt förre vilket betyder mer kurslitteratur och mer hemstudier. Sverige är ju ett betydligt mindre land än England, vi är väldigt påverkade av vad som händer i resten av världen så de svenska kurserna är ganska breda med internationell perspektiv. Här är det väldigt UK-fokuserat. Det dras väldigt få jämförelser med hur saker görs i andra länder, eventuellt kan det komma en: De har härmat oss på den punkten. Alla kurser här går även parallelt med varandra vilket betyder att det kommer komma en skön tentaperiod i slutet av terminen då jag läser sex kurser samtidigt. Har en känsla av att julen kommer bli väldigt efterlängtad i år. 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0