Afternoon tea

Husen här de är så vackra. Stenhusen är fantastiska. Vill köpa ett här på landsbygden och bli författare eller något. Vet dock ej vad jag ska skriva om. Var i Shakespeares hembygd igår borde blivit lite inspirerad. Egenföretagare och jobba hemifrån kanske annars funkar. Tips mottages tacksamt. 
 
Jag har också testat afternoon tea för första gången. Riktig på ett riktigt teställe med scones såklart. Så himla mysigt. Ska sitta och plugga hela hösten på massor med afternoon tea ställen.
 
 
Inte lika glasklart går det för mina amerikanska flatmates. I lördags skulle de värma pizza i ugnen och lyckas med bedriften att få hela köket rökfyllt, få i gång brandlarmet så hela kvarteret fick utrymmas. De hade ingen aning om mjukplats och folie inte ska vara kvar på pizzan. Dagen innan rökfylldes även hela köket av försöket att steka kyckling. Känns i alla fall tryggt att brandlarmet fungerar.
Kommentarer
Postat av: ewa

Hej Frida.
Nu blir jag avundsjuk på dig. Va mysigt allt låter. Afternoon tea och fina små stenhus.
Skaffa ett hus med gästhus så kommer jag och hälsar på ofta.
Kram till dig från mig o Simpan

2014-09-25 @ 12:35:02
Postat av: ewa

Förresten, nu måste jag säga att du har smakat afternoon tea men på Färgargårdstorget Stockholm.

Ha de bra


2014-09-25 @ 12:37:25
Postat av: Katta

Alltså duuu va fint de verkar Frida! :D Så mysigt va! Hoppas verkligen de går bra med allt och att de ordnar upp sej, vore så kul att hälsa på! kramar i massor

Svar: Åhh, det är så fint och du är så välkommen om du vill :D massa kramar
Frida

2014-09-26 @ 20:55:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0