Första dagen

Igår var det enrolement-day här vilket är samma som registrering i Sverige. Ni vet man fixar allt på nätet sen går man till skolan och svarar ja när de ropar ens namn? Så var det inte riktigt här utan det hela var väldigt mannuellt. Timmarna mellan nio och tolv tillbringades i princip i kö hela tiden. Kö för att få en blankett vilken bekräftade allt du fyllt i på nätet, kö för att någon skulle kolla så det stämde, kö för att nästa person skulle skanna in papprena, kö för att få ditt studentkort, kö för att få ditt lösenord till studieportalen. Jag har varit med om mer effektiva lösningar faktiskt. Men nu är allt klart och det fungerade smidigt. 
 
På eftermiddagen var det dags för möte med min studiehandledare, för att bekräfta de kurser man hade sökt. Av mina kurser jag sökte och fick bekräftade förra veckan går inte alla längre. Jag vet inte riktigt om meningen är att jag ska skratta eller gråta. Som det har krånglat. Nu måste jag hitta två eller tre nya och helst inom samma instution då det är väldigt sent att göra nya kursval. Säkert är i alla fall att jag ska läsa en metodkurs för att skriva examensarbetet när jag kommer tillbaka till Sverige, en och en kurs i värdering och investering. Dessa tre kurser verkar väldigt bra och tar mig upp i  15 ECTS poäng så jag är 15 kort men det kommer att lösa sig under dagen det måste det. 
 
Kön till kön
Det här lilla huset är tror det eller ej var security håller till. De verkar lägga mer tid på blommor så är nog inte det minsta farligt här
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0