Mitt nya hem, 7,68 kvadrat

Mitt hem den kommande terminen är 7,68 kvadratmeter stort. Ni som känner mig vet att när jag flyttade till Stockholm hade jag ångest över att byta 56 kvm mot 42. Nu snackar vi nedbyte; 3,2 m x 2,4 m känns typ i storlek som min hall. Att dela toa, dusch och kök med främmande människor var definitivt inget jag trodde jag skulle göra men nu är det dags. Klara andra det så ska väl jag klara det. Känns lite som något man ska ha gjort.
Det är väldigt smidigt att skolan annordnar boendet. Allt jag behövt gör är att tacka ja. Snuskigt dyrt är det dock med tanke på vad man får. Cirka 6500 kronor i månaden men då får man faktiskt tillgång till datasalen. I rummet finns en säng, ett skrivbord och en tavla för posters. Kommer bli alla tiders. Hoppas att jag dela mitt kök med ett skönt gäng som tycker att livet är lika härligt som jag gör. Då blir det kanon. 
 
Nu återstår bara att packa. Med British Airways får man ha med sig sjukt mycket. 23 kilo bagage, ett handbagae som är storleken större Ryan airs maxmått och ytterliggare ett handbagage i storlek med en dataväska. Frågan är dock om det är lika mycket när man ska ha med sig allt man ska använda under en termin inkluderat köksutrustning och handdukar. Det ska gå, finns en liten charm med att leva enkelt tycker jag. Försöker intala mig det i alla fall. Eftersom jag kommit så lång som till ett par löpartajts och en brittisk mobilladdare så har jag fortfarande lite plats kvar i väskan. 
 
Så här ska det tydligen se ut. Tror England och jag kommer gilla varandra.
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0